Reuma is een verzamelnaam voor honderden veel voorkomende reumatische aandoeningen

Bijna twee miljoen Nederlanders hebben er in meer of mindere mate last van. Daarbij gaat het dan om chronische aandoeningen aan gewrichten, spieren en pezen. Dit heeft natuurlijk grote invloed op het dagelijkse bewegen.

Artrose is de meest bekende vorm van Reuma

Maar ook jicht komt veel voor. Verder zijn reumatoïde artritis, fybromyalgie en de ziekte van Bechterew helaas ook veel voorkomend. Reuma gaat heel vaak gepaard met stijfheid, pijn en vermoeidheid.

Reuma aan spieren en pezen

Fibromyalgie is een voorbeeld van reuma aan de weke delen(spieren/pezen) maar hieronder valt ook een slijmbeursontsteking(bursitis)of een peesontsteking (tendinitis). Reumatoïde artritis en de ziekte van Bechterew zijn ontstekingsreuma. Bij artrose verslechterd het kraakbeen in de gewrichten. Slijmbeurs en peesontsteking kunnen weer verdwijnen. Andere vormen bijna nooit.

Herkennen van Reumatische symptomen

Reuma is te herkennen aan langdurige pijn in spieren en/of gewrichten, dik en warm worden van gewrichten maar dus ook stijfheid en pijn wanneer men weer in beweging komt. In de praktijk merken wij dat men overgevoelig is onder de voeten of juist pijnlijke tot zeer pijnlijke voeten heeft, o.a. door ontbreken van vetpolster(capiton) onder de voeten, problemen en/of pijn tijdens het lopen.

U kunt weer comfortabel lopen?

Voor deze klachten bieden wij verschillende oplossingen denk hierbij aan druk verdelende steun of podotherapeutische zolen i.c.m. schoenen in de juiste breedte of wijdte maat met al dan niet goede afwikkeling om u zo optimaal mogelijk loopcomfort te bieden.

Het is mogelijk om pijnvrij te kunnen staan en lopen. De beste resultaten behalen wij door middel van het maken van een gipsafdruk om de voet zo optimaal mogelijk te ondersteunen daar waar nodig en zachtheid en comfort te bieden onder de gehele voet. De juiste schoenkeuze is ook hier heel belangrijk en daar begeleiden wij u uiteraard in. In vrijwel alle gevallen werkt deze aanpak uitstekend en kunt u pijnvrij en comfortabel lopen. Bijvoorbeeld in onze schoenen van het merk Durea of Hartjes met goede afwikkeling. Vraagt u naar de mogelijkheden.

Bel 0346 25 29 61 voor het maken van een afspraak of vul onderstaand formulier in!

Contact formulier reuma